Značkové servisy v průzkumu pohořely. Kvalitnější a levnější služby lze často najít v těch malých
26. 03. 2024 - Redakce
Kvalita autorizovaných servisů v České republice se loni výrazně propadla. Vyplývá to z průzkumu společnosti Cebia, která pravidelně vyhodnocuje službu Audit servisů. Meziročně si naopak polepšily levnější, neznačkové autoservisy. Proč se „garážové“ opravny vyrovnávají těm autorizovaným, prozradí ve svém komentáři jednatel společnosti Quick Stop Car Marek Zukal.
Špatné lícování, pasování dílů nebo závady v lakování. Práce a opravy ve značkových autoservisech se v roce 2023 výrazně lišily v kvalitě. Zatímco některé provozovny dostály svého jména, jiné v průzkumu dosáhly překvapivého hodnocení 38 bodů ze 100. Naprosto rozdílné výsledky měly i dvě značkové provozovny stejného dealera.
„Autorizované servisy často spoléhají na to, že mají svého zákazníka jistého. Více než tři čtvrtiny klientů si totiž myslí, že aby vůz pokračoval v záruce, musejí jezdit pouze tam. A tak toho tyto servisy využívají,“ popisuje problém Marek Zukal, jednatel společnosti Quick Stop Car, která nabízí kompletní servis automobilů a dodávek.
Cebia provádí kontroly v pěti variantách, a to po opravě vozu, před opravou, po pojistné události, Mystery Repair a Pick-up. Její služby využívají zejména leasingové společnosti. Kvalita práce byla hodnocena u 920 oprav. Zatímco autorizované servisy v průzkumu mnohdy pohořely, ty rodinné získaly za své služby i 91 bodů.
Stejná kvalita, nižší ceny
Rozdíl mezi značkovými a „garážovými“ servisy se tak podle zjištění Cebie pomalu smazává. Menší sítě těží z čím dál větší profesionality, na kterou dlouhodobě lákají dražší autorizované servisy. „Malé provozovny se dokonce snaží i o překonání značkových servisů. Jediným podstatným rozdílem tak zůstává cena, která dosahuje jen šedesáti procent částky požadované autorizovanými servisy,“ vysvětluje Zukal.
Malé opravny nabízejí zákazníkům levné služby a osobnější přístup. I u nich však hrozí problémy s kvalitou. Nejčastěji bývají způsobené špatným či zastaralým vybavením nebo neznalostí. „Lidský faktor je důležitý a nesmí se podceňovat. Proto v Quick Stop Car pravidelně školíme, testujeme a kontrolujeme všechny naše mechaniky,“ říká Marek Zukal.
Cílem Quick Stop Caru je nabídnout motoristům nejvyšší kvalitu a alternativu cenově položenou mezi autorizovanými a garážovými servisy. „I v naší síti zůstává auto v záruce, protože servisujeme dle standardů výrobce. Zákazník tak dostane přinejmenším srovnatelnou kvalitu za méně peněz,“ uzavírá Zukal.