Firmy i jednotlivci dobrovolně pomáhají překonat COVID krizi. Založili iniciativu #NaKaždémZáleží
04. 11. 2020 - Redakce
V České republice poslední říjnový týden spontánně vznikla nezávislá apolitická skupina lidí
s názvem #NaKaždémZáleží, jejímž cílem je pomoct zemi překonat krizi způsobenou koronavirem,
který vyvolává nemoc covid-19, a posílit soudržnost lidí. K iniciativě, která dnešním dnem spouští
komunikační kampaň nejen na televizních stanicích, se přidala řada velkých firem z mnoha
odvětví (bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, energetika, retail atd.).
„Naším cílem je nenásilně a nekonfrontačně podporovat vzájemnost a respekt mezi lidmi, a tím
zvyšovat efektivitu opatření, která mají zastavit růst pandemie. Přáli bychom si, aby lidé v České
republice opět aktivně tvořili silnou a odolnou společnost a navázali na soudržnost a sílu z jarní vlny,
aby jim nebylo jedno, co se bude příští týdny dít. Bez ohledu na to, jestli čísla rostou, nebo klesají, čím
zodpovědněji a s respektem se budeme všichni chovat, tím lépe a rychleji budeme kontrolovat vývoj
koronaviru,“ objasnila mluvčí iniciativy Nela Maťašeje s tím, že dnes je Česko jen pár kroků od
obrovské zátěže zdravotnictví i ekonomiky a velmi silné rozpolcenost společnosti.
Komunikační kampaň se zaměřuje na tři roviny:
– podporuje zavedená opatření,
– podporuje soudržnost lidí v zemi,
– podporuje a děkuje první linii.
Kampaň odstartuje ve středu televizními spoty v několika variantách stopáží (15 ́ ́ – 60 ́ ́) a dvou
hlavních kreativách. Postupně ji doplní i online, print a OOH formáty.
Skupina, na jejímž začátku stáli zástupci pojišťovny Direct, reklamní agentury McCANN Prague,
mediální agentury PHD a kreativní agentury Brain One, postupně k projektu přizvala další
dobrovolníky a partnery, kteří významně přispěli k jejímu rozběhu. „Máme radost z toho, kolik lidí,
firem a nadšenců se dokázalo velmi rychle přidat, a jaká pozitivní energie kolem celé iniciativy vzniká.
Věříme, že bude mít velký přínos v posílení vzájemnosti a soudržnosti ve společnosti, ale i ve firmách
samotných,“ doplnila Maťašeje.
Všichni dobrovolníci pracují na kampani ve svém volném čase, bez nároku na honorář a snahu
o zviditelnění.